Шляхи торгівлі, по яких перевозять зерна робусти (популярний сорт для виготовлення розчинної кави), претерпівають суттєві зміни. Причина полягає в зростанні вартості транспортування, а також у зміні маршрутів, що призводить до збільшення тривалості рейсів на кілька днів.
Хвиля хаосу у Червоному морі міцно вдаряє по поверхні кави.
Це також призводить до того, що покупці відмовляються від продукції провідного постачальника кави. Мова йде про В'єтнам. Більше того, вони знаходять товар в інших країнах. Зокрема, в Бразилії.
Основним приводом є те, що судна, що транспортують зерна кави з В'єтнаму до Європи, проходять через Червоне море. Цей маршрут є надзвичайно важливим для експорту кави з даної країни. Це не вперше, коли торгівля робустою через Червоне море майже припиняється. Нагадаємо, у 2021 році судно заблокувало Суецький канал, що спричинило кардинальні зміни на ринку кави.
Проблеми з транспортуванням товарів через Червоне море виникають через атаки хуситів. Багато компаній прийняли рішення змінити маршрути. Серед них є данська компанія Maersk, яка є одним з лідерів у цій галузі. Сполучені Штати визнали хуситів, які продовжують атакувати американські судна, глобальною терористичною групою.
Внаслідок недоліків у торгівлі, ф'ючерси на преміальну робусту зросли на понад 30% у січні. Крім того, у 2023 році вартість кави зросла на 60% через дефіцит на ринку, який виник через посуху в В'єтнамі. Міжнародна організація кави зазначила, що ціни на робусту досягли свого пікового рівня за останні 25 років у грудні місяці.