"Етично безучасний": чому іноземні компанії все частіше обирають Росію

  • 28.05.2024 12:16
  • 2 хвилини читання
"Етично безучасний": чому іноземні компанії все частіше обирають Росію

Серед компаній, які змінили своє рішення щодо виходу з російського ринку, є Avon Products, Air Liquide і Reckitt. Наприклад, уосени 2022 року компанія Air Liquide навіть підписала меморандум про продаж свого бізнесу в Росії команді місцевих управлінців, але його не схвалив уряд.

Китай виділив понад 47 мільярдів доларів на галузь, яка має велике значення для всього світу.

Росія - це вибір західних компаній

Серед важливих причин, які зміцнюють бажання продовжувати працювати на російському ринку, можна виокремити такі:

  • Проблеми бюрократії;
  • Відновлення споживчої активності спричиняє зростання прибутків.

Певні компанії вже не вважають за потрібне залишати російський ринок. Наприклад, компанія Avon розпочала процес продажу свого бізнесу, але не прийняла пропозицію від покупців.

Британська компанія Reckitt, яка у квітні 2022 року анонсувала перехід прав на свій російський бізнес, також змінила свою стратегію. Це сталося після приходу нового виконавчого директора компанії. На посаду генерального директора був призначений Кріс Ліхт, який припинив розпочатий раніше процес передачі прав на російський бізнес.

Хвилюючі звіти від відомих компаній та інвесторів

Загалом серед понад 2000 компаній, які вирішили продовжувати діяльність на ринку агресора, є групи Mondelez, Unilever, Nestlé та Philip Morris. Деякі з них почали більш відкрито говорити про свої плани. Наприклад, виконавчий директор Mondelez заявив, що інвесторам просто "морально байдуже", чи піде група з Росії.

Інвестор та член правління компанії Unilever Нельсон Пельц повідомив, що він тиснув на корпорацію, щоб та розглянула можливість продажу свого бізнесу в Росії та покинула цей ринок. За його словами, якщо Unilever залишиться, то "вони заберуть наші бренди". Він зауважив, що вже покинули ринок їхні конкуренти: P&G і Colgate-Palmolive, тому вважає, що це не є хорошою угодою.