Індекс Товарного Каналу (Commodity Channel Index, CCI)

  • 27.10.2023 09:11
  • 3 хвилини читання
Індекс Товарного Каналу (Commodity Channel Index, CCI)

Індекс Товарного Каналу (Commodity Channel Index, CCI) є одним з найпопулярніших технічних індикаторів, що використовується трейдерами на фінансовому ринку для прогнозування змін цін на товари та акції. Він дозволяє визначити можливі зміни тренду та показує перехрескування з лімітами.

CCI розробив знаменитий аналітик Дона Ламарка, індикатор був вводиться на ринок в 1980 році. Його основна ідея полягає в тому, що ціна товару або акції може бути надто високою або надто низькою порівняно з його фундаментальними показниками.

CCI обчислюється з використанням середнього значення ціни, проте різниця полягає в тому, що від результату віднімається середній декілька останніх значень ціни. Обчислення виконується за формулою:

 

CCI = (Текуща ціна - Середня ціна) / (Коефіцієнт зміни * Середнє відхилення)

CCI може приймати як позитивні, так і негативні значення. Позитивні значення індикатора показують, що ринок є перекупленим, тобто ціна підвищена надмірно, і ймовірно, ринок зазнає корекції. Негативні значення, навпаки, свідчать про перепроданий ринок, коли ціна занадто низька, і ймовірно, наступить зростання цін.

Індикатор CCI може бути використаний як самостійний інструмент для аналізу ринку, а також він часто комбінується з іншими індикаторами для отримання точніших сигналів. Наприклад, багато трейдерів використовують CCI разом з індикатором Moving Average, щоб отримати більш точні сигнали покупки або продажу.

 

Важливо знати, що індикатор CCI має свої обмеження і може давати помилкові сигнали в залежності від умов ринку. Тому, перед використанням їх для прийняття торгівельних рішень, рекомендується проводити додатковий аналіз і враховувати інші фактори.

У загальному, індикатор CCI є потужним інструментом для технічного аналізу, який допомагає трейдерам в прогнозуванні руху цін на товари та акції. Він надає можливість виявляти перекуплені або перепродані ринки та допомагає приймати рішення щодо входу і виходу з угод. Однак, його використання повинно бути поєднане з іншими методами аналізу для отримання найкращих результатів.