Логістичні виклики, з якими стикаються перевізники.
Ілля Кислицький наголосив, що за останній місяць ми стали свідками складної ситуації у Червоному морі. Особливо хусити атакують кораблі в цьому регіоні, що примусило США нанести десятки ударів по Ємену. Крім того, Іран обстрілює Сирію, Ірак і Пакистан, а останній також не залишається осторонь і відповідає ударами.
Зазначені місцеві конфлікти призводять до того, що все більше перевізників віддають перевагу безпечнішим, але довшим та витратним шляхам - навколо Африки через мис Доброї Надії, зазначив фахівець.
Нагадаємо, що могутня данська компанія Maersk повідомила ще на початку січня, що змінює свої маршрути через напади на судна у Червоному морі. Зокрема, деякі судна компанії будуть проходити біля узбережжя Африки.
Аналітик також зауважив, що поточна ситуація на Близькому Сході спричинила логістичні труднощі на регіональному рівні, що схожі на ті, що виникали під час пандемії коронавірусу. Наприклад, деякі заводи навіть змушені були призупинити свою роботу через відсутність необхідних запчастин, а це може призвести до зростання цін на товари широкого споживання.
Як війна у Червоному морі впливає на нафтовий ринок
За словами експерта, проблеми в Червоному морі також мають велике значення для ринку нафти, оскільки зростаюча напруга між Ізраїлем і Хезбаллою, яку підтримує Іран, може серйозно вплинути на формування цін на нафту. Ілля Кислицький відмічає такі аспекти:
- З іншого боку, можлива ескалація конфлікту між Ізраїлем та Хезбаллою, яку підтримує Іран, може призвести до зупинки постачання нафти і стати серйозною проблемою в найближчій майбутньому. Якщо цей сценарій станеться реальністю, то експерти рекомендують виробникам нафти зафіксувати ціни на довгий період.
!функція(){"строгий режим";вікноДодатиПодію("повідомлення",(function(а){if(не Визначено!==а.data["datawrapper-height"]){var е=document.querySelectorAll("iframe");for(вар t in а.data["datawrapper-height"])for(вар r=0;р<е.length;р++)if(е[р].contentWindow===а.source){var і=а.data["datawrapper-height"][t]+"px";е[р].стиль.height=і}}}))}();
Кислицький також підкреслив, що для багатьох регіонів, особливо Єврозони, стабільне зростання цін на нафту є еквівалентом зростання інфляції. За його словами, якщо ця загроза залишиться, це може затягнути можливе зниження ключових процентних ставок на кілька кварталів.
Прогноз від одного з провідних банків Сполучених Штатів Америки
Додамо, що експерти з Goldman Sachs також оцінили ризики від конфлікту у Червоному морі та поділилися своїм прогнозом стосовно можливого зростання цін. Ось кілька з їхніх висновків:
- У компанії Goldman Sachs заявляють, що проблеми з транспортуванням товарів через Червоне море призвели до зростання вартості фрахту, але його вплив на рівень інфляції залишається незначним.
- Вони сподіваються, що загострення конфлікту у Червоному морі, що призвело до збільшення транспортних витрат, може спричинити "підйом" основної глобальної інфляції приблизно на 0,1%. Згідно їх оцінок, європейські країни відчують наслідки більш сильно.