На що українці витрачають більше грошей, ніж інші люди.
Отже, Україна єдине серед країн, які досліджуються, де витрати на харчування та обов'язкові платежі становлять більше 50%. Водночас, українці витрачають значно менше на товари та послуги, які не є необхідними для базового існування.
Також варто звернути увагу на ціни на окупованих територіях півдня, які поступово зростають для мешканців.
Отже, серед громадян інших країн, які були включені у дослідження, українці виділяють найбільше коштів на продукти харчування та обов'язкові витрати. Цей показник складає 66%, що перевищує середній світовий рівень практично вдвічі.
Як розподіляється бюджет у світі та Україні - це питання, яке цікавить багатьох. У кожній країні розподілення фінансових ресурсів відбувається згідно з певними правилами та принципами. У світі загалом бюджет розділяється на різні галузі та потреби, такі як охорона здоров'я, освіта, соціальний захист, оборона та інші. Україна також має свій національний бюджет, який розподіляється між різними секторами економіки та сферами життя нації. Важливо, щоб розподіл бюджетних коштів був раціональним та ефективним, задля забезпечення стабільного розвитку країни та задоволення потреб громадян.
Однією з найбільш помітних різниць у розподілі бюджету є виділення коштів на різні категорії.
- Відпочинок та туризм утворюють велику частину дозвілля, включно з відвідуванням ресторанів або кафе.
Українці віддають лише 2% свого бюджету на цю категорію, в той час як у жителі Німеччини ця цифра становить 17%, у Польщі - 15%, у США - 19%, у Канаді - 15%, у ПАР - 17%.
- Електроніка, побутова техніка та товари для дому
Українці виділяють лише 2% бюджету на цю категорію, у той час як у Німеччині цей показник становить 10%, в Польщі - 12%, у США і Канаді - по 12%, а в ПАР - 14%.
З якою цим може бути повʼязано
Ймовірно, що це пов'язано з тенденцією до заощадження серед українських споживачів. Справа в тому, що залежно від категорії товарів, заощаджують від 41% до 77% українців. При цьому, українці найменше заощаджують на лікарських засобах, дитячих товарах та покупці готової їжі.
Незважаючи на війну, українці продовжують виявляти свою підтримку собі, своїм рідним та країні. Українські споживачі виявляють стійкість, адаптивність та зацікавленість. Вони ретельно планують свої витрати, економлять та регулярно надають благодійну допомогу, - підсумовує Олександр Ямпольський, керівник галузевої групи з роздрібної та оптової торгівлі в компанії "Делойт" в Україні.
У той же час українці переосмислюють також свої харчові звички та змінюють пріоритети. Відвідування ресторанів і барів у 2023 році скоротилося до 55% опитуваних. А 65% респондентів економлять на розвагах поза домом.