Українська версія: Нафта, що походить з Росії, може стати неоптимальним варіантом для Китаю та Індії: що має спільного з цим Червоне море?

  • 24.01.2024 10:17
  • 3 хвилини читання
Українська версія:

Нафта, що походить з Росії, може стати неоптимальним варіантом для Китаю та Індії: що має спільного з цим Червоне море?

Конфлікт у Червоному морі призвів до значного зменшення кількості нафтових танкерів, які користуються Суецьким каналом. Важливо відзначити, що цей маршрут має надзвичайну вагу для світової торгівлі.

Розумні та мінімальний ризик інвестиції: чому варто звернути увагу на "нобелівські портфелі"

Експорт нафти з Росії обертається під загрозою у Червоному морі

Внаслідок цього, засоби постачання російської нафти до Китаю та Індії, які на сьогодні становлять основні ринки збуту агресора, піддаються сумніву. За даними S&P Global Ratings, у перші 6 місяців 2023 року близько 75% нафтових танкерів, що прямували з російською нафтою, проходили Суецький канал у південному напрямку. Ці судна були призначені саме для постачання нафти до згаданих раніше країн.

Компанія AXSMarine, яка збирає інформацію про судноплавство, повідомляє, що кількість танкерів у Суецькому каналі за тиждень (починаючи з 15 січня) зменшилася майже наполовину, порівняно з попереднім періодом.

Росія стикнулася зі значним викликом у виборі маршруту.

  • Танкери, що перевозять нафту, можуть обійти африканський мис Доброї Надії, але цей маршрут є значно більш витратним в часовому плані.
  • Ще одна можливість - Суецький канал, за яким встановлена плата за транзит, проте він значно скорочує час подорожі майже на два тижні.

Маршрути постачання нафти / Інфографіка Reuters Graphics Reuters Graphics

У разі збільшення напруженості у Червоному морі та в цьому регіоні також можуть знову збільшити страховий внесок для танкерів, які прямують цим маршрутом. Для прикладу, якщо страховий внесок підвищать до 1,8%, то транспортування через Суецький канал буде коштувати стільки ж, скільки й шлях навколо Африки, зважаючи на витрати на фрахт або паливо.

Експерти з компанії Vortexa повідомляють, що за останні півроку російський експорт до Китаю та Індії становив приблизно 20%, тоді як Саудівська Аравія експортувала в середньому 15% своєї нафти на ці ринки. Однак, за останні два місяці ситуація помітно змінилася. Росія зменшила свою експортну частку до 18%, тоді як частка Саудівської Аравії на ринку зросла до 16%.